11. november 2016

Om at tude til musik.....

I går efter aftensmaden satte manden sig ved klaveret. Det gør han engang imellem. Ungerne var smuttet på værelserne - jeg sad og prøvede, at tage mig sammen til at lave noget fornuftigt. 

Den første sang han spillede var Halleluja. Han er synger den sååååå smukt (ja, ved godt det skal jeg sige men det gør han altså) og selvfølgelig tudede jeg.....
Hertil morgen vågner vi så til nyheden om, at manden der skrev Halleluja (og mange andre sange) Leonard Cohen døde i går aftes.

Så jeg har brugt lidt tid på YouTube med at høre mange forskellige versioner af Halleluja, og tude til dem alle. Besluttede mig for den jeg (lige idag i hvert fald) bedst kan li' er den øverst i indlægget her med Pentatonix. Alaxandra Burke ligger også øverst på min liste. Hun synger den så fantastisk.

So enjoy - and you're welcome;)

16 kommentarer:

  1. Nu vil jeg jo helst ikke sidde her på kontoret og tude, så må lige vente med at lytte. Men ja, det er lige til at tude over, at (også) han er død. 'I'm leaving the table' skrev han, og det gjorde han så.

    SvarSlet
    Svar
    1. Halleluja er en sang jeg bare ikke kan høre uden at tude:) og endnu mere sørgeligt han er væk nu. Lidt creepy også, at manden lige sang en af hans sange i går. Når vi så vågner op til nyheden om hans død.

      Slet
    2. Nu hørte jeg den - og tudede ...

      Slet
    3. Åh, den er altså bare så smuk den sang.

      Slet
  2. Kors, hvor det var smukt!!
    Jeg tænkte ikke lige over, at det var en Cohen-sang, da du skrev kommentaren hos mig... Min musikhistorie har væsentlige mangler, skulle jeg hilse og sige!....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha:) det har min nu også men manden min kæmper for jeg forstår og ved bare lidt om musik. Engang imellem lykkedes det:)

      Slet
  3. Svar
    1. Ja, denne her udgave er nu min yndlings. Før var det Alaxandra Burkes version:o)

      Slet
  4. Den må jeg høre når pigerne er puttet i aften. Det er slet ikke ok han ikke er her mere. Er verden virkelig ved at gå af lave?!?

    For pokker han har lavet mange mange gode sange! Hvor ville jeg gerne ha hørt ham live...

    SvarSlet
    Svar
    1. Han har lavet mange gode sange og hans tekster er fantastiske. Denne her version er min ynglings:)

      Slet
  5. Tak for den smukke udgave. Tænk at dø 82 år gammel, klar til at sige farvel til livet blandt andet ved at udgive en CD en måned før med sange, der havde døden og afskeden som omdrejningspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han var magisk og noget så talentfuld.

      Slet
  6. Åh, jeg elsker den sang, og lige denne udgave er enormt smuk. Jeg elsker mange af Leonard Cohens sange og jeg elsker hans stemme. Underligt og trist, at også han er væk nu... :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sådan en smuk sang. Teksten er magisk, synes jeg. Det er mærkeligt han er væk.

      Slet
  7. Det er en meget smuk sang, og har en stor plads hos mig.
    Hørte lige at det var mandag aften Cohen sov ind, og var allerede bisat da det blev offentliggjort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow tænk det var muligt, at holde den nyhed væk fra medierne helt indtil torsdag:) Tak for info:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...