5. november 2016

Et sted jeg kom rigtig meget

Det her er Muswell Hill i nord London. Det er et sted vi kom ofte, da vi boede ikke langt derfra. Især lørdag formiddag gik vi derop eller tog bussen afhængig af vejret. Vi spiste brunch der eller frokost. Ca. midt i billedet kan du se orange, det var et af de steder vi ofte kom. Det er ikke den samme cafe i dag.

I formiddag surfede jeg på nettet som man jo gør. Læste lidt aviser m.m. og pudselig var der et billede næsten magen til det her, jeg tog en sommer for godt 3 år siden. Der havde været et skyderi i nat der. En ung man er på hospitalet. Muswell Hill er et velhavende og meget pænt område i nord London. Resten af nord London er noget rod og kriminelt. Men ikke Muswell Hill eller i hvert fald ikke før nu. Så derfor blev jeg lidt underlig til mode, da jeg læste det. Jeg har gået der så ofte både før prinsessen blev født og efter endnu mere. Manden og jeg har spist, hygget og været der ofte. Jeg har mødtes med min engelske veninder der, vist det frem til danske veninder når de var på besøg og det var vores neighborhood.

Der er egentlig ingen pointe med det her indlæg. Jeg fik bare lyst til at minde mig selv om min tid der,da jeg læste om skyderiet. For de 7 år jeg boede i nord London var der masser af sådanne ting rundt om i nord London, bare aldrig i Muswell Hill.

8 kommentarer:

  1. Indlæg behøver ingen pointer. Minder er gode at ha', du må forbi næste gang du er der, så stedet ikke bliver overskygget af den dårlige nyhed...
    God weekend :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. næ, de behøver vel ikke en pointe:) Vi muligvis nok glemt det næste gang vi er der, kan jeg forestille mig. Håber du har haft en dejlig weekend.

      Slet
  2. Der var jo en rød tråd, Muswell Hill i det nordlige London, du fik fortalt hvor ofte du har været der, og der så var en dårlig nyhed fra stedet, der fik dine tanker henledt på alle disse skønne stunder. Så den røde tråd er pointen. Håber ikke det gør du/i ikke vender tilbage til stedet engang når det lige passer ind i kalenderen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde:o) Og vi kommer der helt sikkert igen:) Elsker stedet:)

      Slet
  3. Åh det kender jeg godt, den følelse, sådan lidt underlig tom og alligevel lidt chokerende. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kendte jo ikke manden og har ikke været der i lang tid men blev alligevel sådan lidt:/

      Slet
  4. Det er en meget underlig følelse, der rammer en, når der pludselig sker noget forfærdeligt et sted, hvor man har færdedes dagligt eller bare har besøgt. Det kan jeg godt forstå, du har brugt lidt tid på at 'rumle med' sådan mentalt. Håber, det er de gode minder, der bliver siddende forrest i hukommelsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak frue. Det er heldigvis de gode minder derfra jeg husker. Og jeg har ikke læst mere om episoden der, så egentlig er det allerede mere på afstand nu.

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...