23. august 2015

Var det den allersidste sommerdag??

Vejret har været dejligt i dag. Ungerne har tegnet med kridt ude foran huset som det vist hører sig til. Farmor og farfar er som jeg skrev i går, taget hjem igen og i morgen er det hverdag. I dag føltes lidt som den sidste sommerdag - måske fordi vejrmanden i tv bliver med, at sige det bliver regn i næste uge.

I dag var også halv-pris-i-biografen og vi havde besluttet, at det skulle vi. Altså i biografen! Vi er lige kommet hjem efter at have set Pixels. Den er go' og ret sjov. Vi havde tjekket inden, om den var ok for mindstemanden på 8 år. Det var den og han var langt fra den eneste på den alder. Nu forstår han engelsk (han er jo to-sproget) så han kunne sagtens følge med.

Har du været i biografen i dag? Hvad så du??

16 kommentarer:

  1. Blev også lidt trist da jeg hørte om vejret i den kommende uge. Ingen film her, men vel hjemme fra kbh ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber I havde en dejlig tur til København:)

      Slet
  2. En vidunderlig hyggestund for børnene, dejligt denne beskæftigelse holder ved, jeg husker når jeg selv sad og tegnede, mine børn har ikke været så aktive på det område, der var ikke så mange fliser, der hvor vi boede, asfalten var sort, ellers var der græs, grus og jord.... men at hoppe mand eller paradis lykkedes det, trods lidt trafik ;-)
    Trist der kommer regn, hvis det kommer, det er jeg ikke så begejstret for.
    God hverdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mindstemanden har lige fået kæmpe kridt i fødselsdagsgaveog blussede interessen op igen:)

      Slet
  3. Hvor hyggelig en måde at bruge sidste dag - jeg vil også se en! :D

    - Anne

    SvarSlet
  4. Ingen film her til gengæld fik vi lov at sidde i trafik kø flere gange på vej hjem til Brøndby. Så søndag kl 16.10 og indtil sengetid stod på oprydning, vasketøj, mad og afslapning. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej, hvor træls med kø. Håber du fik slappet ordentlig af:)

      Slet
  5. Takket være dig og dit blogindlæg forleden blev jeg opmærksom på, at der overhovedet ER noget, der hedder Biografdag. Så jeg bookede fluks billetter til Inderst Inde, som hele familien var inde og se. Nåååårh, hvor var den fin! Og ungerne elskede den. Selv den knap 4-årige (som ikke var heeelt med på den dybere mening af handlingen) var enormt godt underholdt. Så tak for tip til både Biografdag og valg af film :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen velbekomme:) Dejligt I kom i bio:) Inderst inde er bare så sød - vi glæder os helt vildt til den kommer på Netflix.

      Slet
  6. Jeg var afsted! Helt alene :) Jeg nuppede muligheden for et par timer uden mand og børn og smuttede ind og så "Amy" ;) En på alle måder både rørende og tragisk film, som stadig mærkes i hele kroppen her dagen derpå :) Og så var det jo ekstra hyggeligt at komme hjem og der så var lavet mad og alting, så jeg bare kunne sætte mig til bords - total luksus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder som en skønne søndag:) var filmen go?

      Slet
    2. Det er en af den slags film hvor man efterfølgende er fyldt op af alverdens følelser - den er meget rørende og direkte, men glad underholdning er den bestemt ikke, der er intet skjult og den er til tider meget rå og jeg sidder tilbage med følelsen af at særligt hendes far slet slet ikke forstod sin datter og aldrig gjorde noget for at hjælpe hende og da det var ham hun flere gange direkte søgte råd hos, var katastrofekursen lagt tidligt. Men en smuk film der viser hvem Amy virkelig var i stedet for mediernes evige fokus på hendes misbrug og destruktive adfærd.

      Slet
    3. Lyder rigtig go' men jeg ved ikke, om jeg har lyst/tør til at se den. Jeg bliver så berørt af, at se sådanne film.

      Slet
  7. Hold nu op hvor er jeg bagud med dine blogindlæg. Eller blogger du bare uhyggelig meget for tiden Mette?
    Nåmn, sommeren kommer igen. Selvfølgelig gør den det. Det har jo faktisk ikke været sådan rigtig rigtig sommer endnu, hvor vi hopper i bikinien allerede årle morgen for ikke at svede for meget. Det har vi til gode. Det kommer. Det skal det! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg blogger en del så den tager jeg på mig;) jeg synes det har været en dejlig sommer men jeg kræver også kun det ikke regner:) Varmen er jeg ikke så vild med:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...