29. maj 2015

Valgfri hjelm eller tvungen??

Der findes hjelme der er lovpligtige og hjelme som man selv vælger at ha' på. Det er en cykelhjelm der er valgfri (noget jeg simpelthen ikke forstår. Den redder liv, hvorfor hulen har alle den ikke på så???? Hvorfor er det ikke bare en lov som sikkerhedsselen og styrthjelmen??) og der er en ridehjelm som vist også er valgfri. Ikke helt sikker, da jeg ikke rider eller har børn der gør.

For lige så smukke som jeg synes heste er at kigge på - ligeså bange for dem er jeg. Jeg eller manden kan ikke komme i nærheden af dem så det med, at blive hestepige blev prinsessepigen så ikke. Ikke at hun har klaget over det. Ej, heller selvom to af veninderne rider. Begge unger har prøvet en ridetur på en pony i Skærup Zoo (uden hjelm) og det har de været udmærket tilfredse med, at nøjes med.

Grunden til jeg nævner hjelme er, at måske du kan svare mig på om en ridehjelm er lovpligtig? Hestogco.dk har en helt masse rigtig fine hjelme og da jeg jo ikke ved ret meget om hesteudstyr, så spørger jeg jer læsere:

Rider du eller dit barn? Hvis ja, har I så hjelm  på??

Hvis dit barn eller du selv har hjelm på når I rider, har I så også cykelhjelm på når I cykler?

Mindstemanden skater jo meget og kører på løbehjul. Han SKAL ha' hjelm på og det ved han. Vi er meget strikse omkring det. Det samme på cykel. Jeg tænker jeg også ville være striks angående en ridehjelm, hvis mine børn gik til ridning.

Indlægget er lavet i samarbejde med Hestogco.dk men ord og meninger er mine egne
- Se min reklame politik her 


3 kommentarer:

  1. Jeg aner ikke noget om ridehjelme da jeg aldrig har reddet. Men mine børn ville ikke få lov at ride uden hjelm.. herhjemme kører vi alle med hjelm.. Vi er nok de lidt nederen forældre hvis vi spørger mini-teenageren.. Men sådan er det. :-)

    SvarSlet
  2. Jeg aner ikke noget om ridehjelme da jeg aldrig har reddet. Men mine børn ville ikke få lov at ride uden hjelm.. herhjemme kører vi alle med hjelm.. Vi er nok de lidt nederen forældre hvis vi spørger mini-teenageren.. Men sådan er det. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt I også er 'nederen' forældre og insisterer på cykelhjelm:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...