4. maj 2015

En dag!

Sidste forår læste jeg bogen og i går så jeg filmen. Bogen husker jeg som god nem læsning, lidt rørende men jeg husker den ikke som en 'tung' bog/historie. Jeg har været klar over der også fandtes en film i et stykke tid og har hele tiden gerne ville se den. Det blev så i går manden og jeg så den, for nu er den kommet på Netflix.
Jeg huskede slet ikke bogen så meget som jeg troede. Slutningen har jeg enten fortrængt eller i hvert fald helt glemt, for jeg blev lige så overrasket som manden da filmen sluttede. Altså jeg huskede løbende det meste af historien mens vi så filmen men der var helt sikkert ting, som jeg havde fuldstændig glemt.
Filmen var til gengæld tung, jeg mener det ikke på en negativ måde, vil bare nævne at både min mand og jeg var enige om filmen var go' men tung. Med tung mener jeg historien var lidt sværere at fordøje end jeg husker bogen var. Jeg kunne ikke falde i søvn i går aftes for skulle lige fordøje filmen og muligvis også fordi det regnede meget voldsomt. I dag har jeg også tænkt over den men det er ikke negativt og jeg vil gerne anbefale både bog og film, hvis du altså ikke allerede har set den. Har du set eller læst den, må du meget gerne fortælle mig hvad du synes??

Uh, havde nær glemt at nævne det. Det er en Lone Scherfig film.



4 kommentarer:

  1. Har hverken læst bogen eller set filmen. Vil overveje ;) tak for tippet!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Man kan sagtens se filmen uden at læse bogen:)

      Slet
  2. Jeg elskede både bogen og filmen. Så filmen i en lille biograf i New York, da jeg var derovre i tre uger med mit arbejde, da den havde premiere. En af mine bedste veninder var i byen for at løbe New York Marathon, og vi havde en fantastisk dag med god mad og fantastisk film. Vil aldrig glemme den dag (hvilket nok også farver filmen i et endnu mere positivt lys, fordi det bare gennemgående var en dejlig dag;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder virkelig skønt med New York tur med det hele:)

      Slet

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...