21. april 2013

Kompromis???

Er det virkeligt ikke muligt at finde det? Faktisk er det mere min 7årige prinsessepige der stiller spørgsmålet.

Hvor kender hun ordet kompromis fra??


Jamen det kender hun da fordi hun i SKOLEN har lært, at man ikke altid kan være enige og derfor må gå på kompromis engang i mellem. Det accepterer hun selvom det betyder hun må opgive noget hun gerne vil! Hun lærer det også hjemmefra men det er hendes fantastiske klasselærer der har lært hende at være okay med det.
Så prinsessepigen har altså lidt svært ved at forstå, at der ikke kan findes en løsning eller kompromis så hun kan komme i skole igen.

"Du kommer måske til at gå i skole længere tid hverdag"

"Det vil jeg gerne for det gør alle mine venner også så. Bare jeg kan gå til gymnastik?"

"Det kan du sagtens for det starter først kl 17.30"

Hun går allerede i skole til 13.45 hverdag, det samme gør mindstemanden på 5år. De elsker det og har gymnastik, musik, svømning, dansk, matematik, engelsk, religion, natur og teknik. De er ude i naturen, de er aktive. Der er stadig masser af tid til legeaftaler efter skole, gymnastik eller andre aktiviteter.

Så hvor står vi så, hvem holder vi med....??? Det ved jeg ikke, for er da sikker på det ikke er så enkelt endda! De her billeder fylder facebook men hjælper de???


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad du synes om det.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...